Sınıf Öğretmenliği Kitap Tahlilleri Etkinliğinin Birincisi Düzenlendi.

Üniversitemiz Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Programı öğrencilerinin katılımıyla gerçekleştirilen etkinlik Dr.Öğr.Ü. Mustafa Kocaarslan’ın danışmanlığında yürütüldü.

Üniversitemiz Eğitim Fakültesi Dekanlığı Toplantı Salonunda gerçekleştirilen etkinlikte Bertrant Russell’ın Eğitim Üzerine adlı kitabı tahlil edildi. Etkinliğe 1.sınıf öğrencilerinden Merve Safa Kuşçu ve Mikail Bilsin, 2.sınıf öğrencilerinden Mehmet Zahid Yılmaz, Deniz Menekşe, Dilara Karaca, Ayşegül Kethüda ve Tuğba Coşkun, 4.sınıf öğrencilerinden Merve Kayacıklı, Osman Kum, Ayla Şengün ve Ece Nur Er katıldı.

Etkinlik Dr.Öğr. Ü. Mustafa Kocaarslan’ın kitap hakkındaki tespitleri ile başladı.

Russel 1944 İngiliz eğitim reformuna öncülük eden ünlü bir eğitimci, filozof ve düşünür olarak tüm eğitimcilerin hakkında okuması gereken önemli bir şahsiyettir. Eğitim Üzerine adlı kitabı çocuk yetiştirmeden eğitimci ve ebeveyn davranışlarına değin çok boyutlu önemli bir pedagoji kaynağıdır. Yazarın tüm iyi şeylerde olduğu gibi eğitimde ilerleme bilgi temelinde sevgi ile gerçekleşebilir sözü eserin en can alıcı kısmını oluşturmaktadır. Buradan hareketle eğitimde sevgi üzerine kurgulanan çocuk merkezli bir eğitim modeli tasarlayabiliriz.

Etkinlik öğrencilerin kitap hakkındaki değerli görüşleriyle renklendi.

“İyi çocuk, iyi nesil, iyi gelecek…”

Öğrencilerden Osman Kum “Russell’ın ‘Eğitim Üzerine’ isimli kitabı her anne-babanın el kitabı olmalı. Çocuğun gelişiminde ailenin önemi bu kitapta iyice irdelenmiş. Mutlu ve sağlıklı bir çocuk yetiştirme yolunun temelde mutlu bir aileden geçtiğini görüyoruz. Aile sevgisi, anlayışı ve sabrı ile büyüyen çocuk hayatının geri kalanında daha özgür, düşünceli ve daha başarılı oluyor. Öyleyse bu kitapta söylenenler fazlasıyla ciddiye alınmalı çünkü çocuk yetiştirmek demek, bir nesil yetiştirmek demek. İyi nesiller demekse daha özgür, daha mutlu ve daha umutlu bir gelecek demek.” dedi.

“Ebeveynler için adeta bir çocuk yetiştirme kılavuzu”

Öğrencilerden Mehmet Zahid Yılmaz “Bir çocuğu yetiştirirken neyi neden yapmamız gerektiğini ve yaptıklarımızın sonucunda çocuğun gelişimini nasıl etkilediğini en ince ayrıntısına kadar anlatan, püf noktalar veren, yalnızca 1 kere okunmakla kalınmayacak, çocuğun gelişimi boyunca arada bir tekrar edilmesi gereken mükemmel bir kitap, ebeveynler için adeta bir çocuk yetiştirme kılavuzu.” Dedi

“Eğitim insanlar için bir amaçtan ziyade araç olmalıdır.”

Öğrencilerden Dilara Karaca “Russell’ın da dediği gibi eğitim insanlar için bir amaçtan ziyade araç olmalıdır. Yani eğitimi bir sonraki kademeye geçmek için değil, planladığımız, amaçladığımız, gelecek için alınması gereken bir yol olarak görmeliyiz. Bu yüzden gelecekte nasıl bir profil oluşturmak istiyorsak o yönde eğitim almalı ve kendimizi en iyi şekilde geliştirmeliyiz.” dedi.

“Bizi motive eden, sabahları yataktan kalkmamızı sağlayan amaçlarımız olmalı.”

Öğrencilerden Tuğba Coşkun “Kitapta çocuğa bir şeyler öğretirken onu yönlendirerek içinden geleni yapmasını sağlamamız gerektiğinden bahsediyor. Bunun hepimiz için geçerli olduğunu düşünüyorum. Bizi motive eden, sabahları yataktan kalkmamızı sağlayan amaçlarımız olmalı. Öyle ki, bu amaçlarla ilgili yaptığımız eylemler sırasında zaman kavramını yitirmeliyiz.” dedi.

Etkinlik bir sonraki kitap tahlili tarihinin belirlenmesiyle ve  şiir okuma günleri planlamasıyla son buldu.

  • "Matematik Oyun Treninde Bizimle Yolculuğa Hazır Mısınız?" adlı etkinliğinin son günü gerçekleşti

  • "Matematik Oyun Treninde Bizimle Yolculuğa Hazır Mısınız?" adlı etkinliğinin 4. günü gerçekleşti

  • "Matematik Oyun Treninde Bizimle Yolculuğa Hazır Mısınız?" adlı etkinlikte 3. Günü gerçekleşti

  • "Matematik Oyun Treninde Bizimle Yolculuğa Hazır Mısınız?" adlı etkinliğinin 2. günü gerçekleşti

  • "Matematik Oyun Treninde Bizimle Yolculuğa Hazır Mısınız?" adlı etkinliğin ilk günü gerçekleşti.

  • 2020-2021 eğitim-öğretim yılı online oryantasyon toplantısı gerçekleşti

  • Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin hazırladığı proje, TÜBİTAK-2242 Üniversite Öğrencileri Araştırma Proje Yarışmalarında ilk aşamayı geçti.

  • Sınıf Öğretmenliği lisans programı EPDAD tarafından akredite edildi.

  • “Küre Dağlarında Bilim ve Sanat 2” adlı proje TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları programı kapsamında desteklenmeye değer bulunmuştur.

  • "Benim Gözümden Uzaktan Eğitim" Fotoğraf Yarışması